FANDOM

X-23 (znana również jako Laura) była mutantem stworzonym w ramach Projektu X-23 w oparciu o genom Wolverine'a, przez co jest jego biologiczną córką. Dzięki temu ma zdolność regeneracji i pazury pokryte adamantium.

Historia Edytuj

Urodziła się w 2018 roku, stworzona razem z April, Bobbym, Charlotte, Delilah, Ericą, Gideonem, Jacksonem, Jamaicą, Joey'em, Jonahem, Julie, Mirą, Rebeccą, Rictorem, Stephenem, Tamarą i Tomasem przez Zandera Rice w ramach Projektu X-23. Rice użył próbek genów mutantów, aby stworzyć dzieci rodzone przez porwane kobiety. Do stworzenia X-23 użyto genów Wolverine'a. Odziedziczyła po „ojcu” zdolność szybkiej regeneracji. Jej pazury są pokryte adamantium, reszta szkieletu nie.

Dzieci-mutanty miały zostać żołnierzami, ale uznano je za nieudane po stworzeniu X-24. Zamknięto więc Projekt 23; dzieci miały zostać uśmiercone. Z pomocą pielęgniarek, które polubiły dzieci, uciekły one w poszukiwaniu Eden, bezpiecznego kąta dla mutantów w Północnej Dakocie. Z kolei Laura została zaadoptowana przez Gabrielę Lopez, jej pielęgniarkę. Gabriela chciała, by Laura dostała się do Eden, więc spróbowała znaleźć Logana, by ten im pomógł.

Po morderstwie dokonanym na Gabrieli, Laura znalazła się pod opieką Wolverine'a i Charlesa Xaviera. Ścigani, uciekali na północ. Podczas postoju X-24 zamordował Xaviera. Laura oraz Logan uciekali dalej; Laura chciała udowodnić, że Eden istnieje; Logan chciał udowodnić, że Eden nie istnieje. Dotarli wreszcie w odpowiednie miejsce, a tam znaleźli grupę dzieci, której przewodził Rictor. Dzień przed planowanym przekroczeniem granicy Logan oznajmił, że on zostanie - martwił się, że jak zwykle coś stanie się osobom, o które się troszczy. Laura stwierdziła, że w takim wypadku nie szkodzi.

Następnego dnia Laura wraz z innymi dziećmi zmierzała ku granicy z Kanadą. Ścigali ich ludzie mający zneutralizować dzieci-mutanty, aż w końcu musiały stawić czoła ścigającym. Z Loganem u boku. Laura wraz z Loganem chronili resztę do momentu, kiedy X-24 śmiertelnie ranił Wolverine'a, a Laura zastrzeliła X-24 kulą z adamantium.

Laura była u boku Wolverine'a, kiedy umierał, a następnie go pochowała. Ustawiła na jego grobie najpierw krzyż, a potem przestawiła go tak, by gałęzie były ułożone w literę X, by uhonorować Logana jako ostatniego z X-Menów. Następnie podążyła za resztą dzieci do Kanady.